Hudobný odbor tvorí neoddeliteľnú súčasť našej školy. Jeho základnou charakteristikou je prepojenie individuálneho vyučovania a kolektívnych aktivít. Komplexná výučba prepája praktické zručnosti s rozvíjaním emocionálnych a racionálnych kompetencií žiaka. Hudba je obohacujúcim prostriedkom osobnosti, rozvíja schopnosť empatie, vnímania, prežívania, tolerancie a spolupráce. Nevyhnutným predpokladom rozvoja hudobného talentu je paralelné rozvíjanie motorických zručností, hudobného cítenia a hudobného myslenia. V hudobnom odbore sa výrazne prejavuje dvojaká koncepčná línia základnej umeleckej školy: na jednej strane pripravuje žiakov na štúdium na konzervatóriách, na vysokoškolské štúdium hudby na učiteľských fakultách a na vysokých školách umeleckého zamerania a na druhej strane vychováva prostredníctvom hudby deti v prípravnom štúdiu, žiakov v primárnom, nižšom sekundárnom umeleckom vzdelávaní a v II. stupni základného štúdia ako i dospelých. Naši žiaci majú možnosť študovať hru na klávesové, strunové, dychové, bicie nástroje a spev. Rozvíjajú svoje interpretačné schopnosti aj v rôznych komorných zoskupeniach ako je spevácky zbor, dychový súbor, alebo pop-rock skupina. Pravidelnou účasťou na súťažiach a verejných vystúpeniach sa podieľajú na výbornej reprezentácii školy a zároveň sú súčasťou kultúrno-umeleckého života mesta.
drevené dychové nástroje, klavír, hudobná náuka
Petrova Ves, Smolinské
email: balgova.zusgbely@gmail.com
materská dovolenka
materská dovolenka
Gbely, Petrova Ves
email: mackova.zusgbely@gmail.com
Gbely
email: papankova.zusgbely@gmail.com
Smolinské
Výtvarný odbor v ZUŠ rozvíja umelecké cítenie detí od materskej školy až po absolventské štúdium , ktoré je ukončené výstavou výtvarných prác. Počas výtvarného štúdia v základnej umeleckej škole si žiaci osvojujú výtvarné techniky- kresbu, maľbu, modelovanie, dekoratívne činnosti, grafiku a interpretáciu výtvarného diela, ktoré využívajú v rámci rôznych výtvarných námetov a tém. Postupom času sa vycibrí nielen ich výtvarný talent , technika, ale aj náhľad na výtvarné umenie. Hlavným cieľom VO je rozvíjať u žiakov individuálny výtvarný prejav a radosť z vlastnej tvorby. Niektorí žiaci pokračujú v rozvíjaní talentu na stredných umeleckých školách, alebo aj na vysokých školách, odbor architektúra, odevné návrhárstvo a bytový dizajn.
Žiaci majú možnosť prezentovať svoje práce na výstavách v DK , na rôznych kultúrno-spoločenských akciách mesta Gbely a tiež na výtvarných súťažiach.
Poslaním tanečného odboru je základná tanečná výchova žiakov. Žiaci si v priebehu štúdia postupne osvojujú vyjadrovacie a výrazové prostriedky rôznych tanečných techník. Prebúdzanie zmyslu pre krásu tanca a rozvíjanie individuálnych tvorivých schopností má vplyv na duševný rozvoj. Od začiatku štúdia sa učia pracovať v kolektíve. Budujú v sebe cieľavedomosť, vytrvalosť, disciplínu a získavajú pódiové skúsenosti prostredníctvom verejných vystúpení a súťaží. Tanečný odbor poskytuje vhodnú prípravu pre potenciálnych záujemcov o štúdiu, na tanečnom konzervatóriu.
V ZUŠ Gbely pôsobí tanečná skupina ENDY, ktorú navštevujú tanečníci vo veku od 5 rokov do 58 rokov. Tanečná skupina sa venuje rôznym tanečným štýlom- show dance, disco, open dance, výrazové tance... Každoročne organizuje originálnu tanečnú show, rozprávkové predstavenie spolu s LDO, účinkuje na rôznych kultúrnych a spoločenských podujatiach v meste Gbely a okolí. Pravidelne sa zúčastňuje celoslovenských a medzinárodných súťaží s umiestnením na popredných miestach.
choreograf
email: endygbely@gmail.com
Vyučovanie literárno – dramatického odboru v našej škole je pomerne nový vyučovací proces. Cieľom výuky tohto odboru je podporiť sebavyjadrenie dieťaťa pomocou tvorivej dramatiky. Ak umeleckým prostriedkom pre hudobníka je jeho nástroj, v dramatickom umení je to umelcovo slovo, duša a myseľ. Hlavným cieľom je podnecovať u žiakov fantáziu, rozvíjať ich vnímavosť a predstavivosť. Súčasťou tohto odboru sú aj hodiny prednesu, ktorých náplňou je rozvíjanie a prehlbovanie rečových a prednesových daností žiaka. Tento predmet vedie žiaka k sebavyjadreniu a empatii. Vnímaniu partnera a vzájomných interakcií na javisku. Výsledkom hodín prednesu sú úspechy žiakov na celoslovenských recitačných súťažiach a úspešnosť prijatia našich hercov na hudobno - dramatický odbor na Konzervatóriu. Zároveň žiaci prezentujú svoje herecké nadanie na výchovných koncertoch pre MŠ a ZŠ a na herecko- tanečnom predstavení, ktoré sa koná každý rok.